En > Pl methanehydroxydiphosphonate
Ewa Grabowska
2004-10-25 19:52:45 UTC
Witam serdecznie cala grupe.

Czy ktos moglby ocenic poprawnosc dokonanego przeze mnie tlumaczenia
nazwy:

disodium dihydrogen methanehydroxydiphosphonate

Wymyslilam, ze moze to znaczyc np.

metanohydroksybifosforan dwusodo-dwuwodoru

albo

dwusododwuwodorek metanohydroksybifosforanu

albo nie wiem co...

Bardzo prosze o pomoc w przetlumaczeniu nazwy tego zwiazku,
Ewka
AdamS
2004-10-25 21:19:16 UTC
Post by Ewa Grabowska
Czy ktos moglby ocenic poprawnosc dokonanego przeze mnie tlumaczenia
disodium dihydrogen methanehydroxydiphosphonate
Powiem tyle, że "phosphonates" to po naszemu "fosfoniany", związki kwasu
fosfoNowego (o bardziej złożonej budowie niż kwas fosforowy).

AdamS
Mirek
2004-10-25 21:45:50 UTC
Post by Ewa Grabowska
Witam serdecznie cala grupe.
Czy ktos moglby ocenic poprawnosc dokonanego przeze mnie tlumaczenia
Mógłby ;-)
Post by Ewa Grabowska
disodium dihydrogen methanehydroxydiphosphonate
Wymyslilam, ze moze to znaczyc np.
metanohydroksybifosforan dwusodo-dwuwodoru
Nie może ;-)
Post by Ewa Grabowska
albo
dwusododwuwodorek metanohydroksybifosforanu
Tym bardziej nie może ;-)
Post by Ewa Grabowska
Bardzo prosze o pomoc w przetlumaczeniu nazwy tego zwiazku,
No, trzeba było tak od razu a nie prosić o ocene własnej produkcji ;-)

metanohydroksybisfosfonian dwusodowy

albo - ale to tylko dla purystów chemicznych - disodu

Mirek
Ewa Grabowska
2004-10-26 07:29:40 UTC
Post by Mirek
Post by Ewa Grabowska
disodium dihydrogen methanehydroxydiphosphonate
No, trzeba było tak od razu a nie prosić o ocene własnej produkcji ;-)
metanohydroksybisfosfonian dwusodowy
albo - ale to tylko dla purystów chemicznych - disodu
Chcialam wykazac sie dobra wola, ale nie wyszlo ;((
Ale, ale - co w czlonem dihydrogen?

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
Ewka
Mirek
2004-10-26 18:01:35 UTC
Post by Ewa Grabowska
Chcialam wykazac sie dobra wola, ale nie wyszlo ;((
Ważne są chęci i próby, Ewo! :-)
Post by Ewa Grabowska
Ale, ale - co w czlonem dihydrogen?
Nie jest konieczny - mówiąc najprościej: cztery atomy wodoru mogą być
wymienione na jony metalu. Jeśli więc z nazwy wynika, że są dwa jony sodu, to
znaczy, że pozostają dwa atomy wodoru.

Mirek